dinsdag 19 februari 2013

Zelf je stof printen.

Je uitgezochte stof zelf printen en de vezels blijven zien !!!





Deze stof heb ik voor de Titanic meubels gebruikt.
Voor de stoelen van de Titanic had ik geen stof, en zelfs geen foto waarvan ik een klein stukje van kon gebruiken.


Ben aan het surfen gegaan op het internet, en vond iets wat er veel op leek, maar helaas was de ondergrondkleur rood, en ik wilde het in groen.


Nadat ik een paar uurtjes in een fotoprogramma aan het knippen en plakken ben geslagen, had ik een redelijk resultaat.

En kon nu mijn eigen stof gaan printen.




Dit is mijn manier.




Ik gebruik het liefst een gladde dunne stof waar geen pluizen aan zitten, want dan krijg je vlekken.

Bv: Een nieuwe goedkope kussensloop verknippen.

1. Knip de stof op A 4. maat.
2. Strijk de stof spiegelglad.
3. Spuit een A 4 velletje papier dun in met een lijm spray. 
Ik gebruik meestal ( Bison lijm spray ) deze lijm is een tijdelijk verbinding. (lees onderaan waar je het nog meer voor kan gebruiken)
4. Plak nu je stof erop, iets laten drogen.
5. De printer instellen : Op de normale kwaliteit.
Als de inkt goed droog is, kan je de stof weer van het papier afhalen,
en heb je elk gewenst patroon.

 

Lijmspray
Contactlijm in spray-vorm.
Toepassingsgebied
Voor het verlijmen van papier, karton, foto's, posters, reproducties, vilt, textiel, kurk, piepschuim (tempex), polyetherschuim, metaalfolies onderling en op hout, board, spaanplaat, glas, beton en metalen. Ook voor tijdelijke bevestigingen van bijv. sjablonen.
Eigenschappen

* handig in gebruik
* snel en sterk
* vochtbestendig

Veel plezier.
Voor b.v. je meubels, poppenkleding, vloeren, wanden enz.

Groetjes Conny

2 opmerkingen:

Unknown zei

I like to print my own fabric, I buy the sheets already done and print on them, but maybe I will give this a try, thanks for the tip

Dorien Litjes zei

I use the spray from the Action. It's cheaper then Bison.
Greetings Dorien