zondag 6 januari 2013

De Titanic Boeg met Jack en Rose



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


In 2006 ben ik gestart met,
De boeg, van de Titanic Showbakken.
Ik heb er lang over gedaan, om alles ongeveer zo te krijgen, als ik in mijn gedachten had.





Annemarie Kwikkel, hielp mij aan de hoofdpersonen. En ik heb ze daarna in stand op de boeg vastgemaakt. Dat deed ik vaak met garen wat ik zo onzichtbaar mogelijk heb weggewerkt. Ik wilde ze net zo als op de originele foto.


Voor de reling gebruikte ik houten kralen, en messing.
Nu heb ik sinds kort een setje veren waar je messing in kan buigen. Dan knikt het niet en krijg je mooi bochtenwerk.
Ik deed het toen nog ...jammer genoeg....
met de hand.

  
Ik houten kralen, heb ik met de hand uitgeboord.
Gebruikte een gewone huis tuin en keuken-boor.
In middels heb ik een boorstandaard van Proxon, die nu onmisbaar is voor mij.
Want veel zijn er gesneuveld, omdat ik uitschoot. Over het gevaar van je handen maar niet te spreken. Nee geen aanrader, maar eerder gevaarlijk.


De bolders, heb ik van das klei gemaakt.









Een grote kist met een achterplaat van een standaard gekochte poster was haar eerste bak. Maar na de bouw van mijn Mini Museumkamer, heb ik haar ingekort. Zij pronken nu in de ingebouwde wand tussen de andere projecten van miniatuur bakken uit de Film " De Titanic."




Annemarie heeft overal op gelet met de popjes kleden, van top tot teen. Zoals je op deze foto goed kan zien.

Ik kon wel poppen kopen in een kit,en hun zelf kleden... dat heb ik wel met mijn Mata Hari poppen gedaan.... Maar zij heeft het echt in haar vingers.





3 opmerkingen:

Giac zei

Hallo Conny,
Geweldig werk! Je hebt de boot precies goed en het uiteindelijke beeld ziet eruit alsof het water in beweging is.
Dikke knuffel,
Giac

Dorien Litjes zei

Beste Conny,
Ziet er schitterend uit! Dankjewel voor het delen van de tip dat er veren zijn om die messing buisjes te buigen.
Groetjes Dorien.

Conny v/den Dungen -Muller zei

Ik heb er even een foto bij geplaatst,Dorien
Dan kan je zien, hoe het eruit ziet.

xxx Conny