donderdag 8 maart 2012

Lezing :met de nabestaandevan de Titanic

De drie nederlanders

Het lot van de drie Nederlanders 13-12-2012 .

 

100 jaar Titanic, het verhaal van de Belgen en de Nederlanders. Dirk Musschoot, 2011.

Honderd jaar na de ramp met de Titanic gaat in het Maritiem Museum Rotterdam op 11 februari 2012 de tentoonstelling ‘Nederlanders op de Titanic’ van start. De tentoonstelling vertelt het persoonlijke verhaal van de drie Nederlandse opvarenden: een directeur van de Holland-Amerika Lijn, een kok en een stoker. Wie waren zij? Waarom waren zij aan boord?

Ik was ......samen met mijn man .....op de lezing aanwezig, vandaar deze foto's.
De lezing was op 15 feb- 2012

Een filmpje van Dirk vind je bij mijn films
Van Links naar rechts.
Neef van :Stoker Wessel van der Brugge.

Han Slager kleindochter van: Jan Bolhuis, kok in de keuken van het à la carte restaurant.

Dirk Musschoot: De schrijver van 110 jaar Titanic

Maarten Reuchlin: Kleinzoon van jonkheer George Reuchlin, directeur van de Holland-Amerika Lijn.



Ik sta hier naast een Titanicmodel.
Kan nergens een kaartje vinden van wie hij is.
Ik heb mij laten vertellen dat het een man op leeftijd was die dit ooit gemaakt heeft.

Plakboek.


Zomaar wat oude koffers.

documenten

Overzicht van Google :
           Boeken van de Titanic
Dit was gelijk een kans om mijn gekregen boek, door Dirk te laten signeren.

Leuk hoe dat op zijn Belgisch werd gedaan, van harte. Ik kreeg het cadeau voor mijn verjaardag 8 feb.



Ook heb ik het laatste boek van Edward P.de Groot      aangeschaft. ( En laten ondertekenen door zijn weduwe )Hijzelf was onlangs overleden. Zijn weduwe vertelde mij, dat het toch een hele bijzondere dag was geweest, voor haar en de familie. Hij had het boek opgedragen aan zijn kleindochter, en die had het die dag in ontvangst mogen nemen.



Kaart die aangeeft waar de Nederlanders zaten.

De echte koffer van Bolhuis., die in bezit is van de familie






Om de tijd te doden
De beamer liet het een tijdje af liet weten .....werd er prachtig Titanic muziek gespeeld.


Geen opmerkingen: